Londen - Reisverslag uit Limerick, Ierland van Nicole Eerdt - WaarBenJij.nu Londen - Reisverslag uit Limerick, Ierland van Nicole Eerdt - WaarBenJij.nu

Londen

Door: Nicole zelf! (webmaster)

Blijf op de hoogte en volg Nicole

27 November 2006 | Ierland, Limerick

Haaa allemaal!!

Hier is alles super!! Ik heb echt zo'n super goed weekend gehad!! Echt te gek! Vrijdag zijn we dus naar Londen gegaan! Naar The Tate Modern! En het was GENIAAL! Ik werd om 5 uur 's ochtends door Gillian (klasgenoot) opgehaald. Zij had Fionuala al opgehaald en het was meteen lachen! We hadden allemaal vet weinig geslapen omdat we er zo'n zin in hadden! Daarna zijn we doorgereden en hebben we Davina opgehaald om daarna naar het vliegveld te rijden. Om half 6 waren we daar en toen kwamen Maria (lerares), Pat en the kids ook binnen! Toen hop het vliegtuig in en op weg naar Londen! Het vliegen ging prima en we vlogen op tijd!

Eenmaal in Londen treinkaartjes geregeld (we moesten nog 45 minuten met de trein om vervolgens daar nog metro kaartjes te regelen) en toen richting The Tate! Eerst hadden we nog een echt Engels ontbijt met bonen, bacon, eieren en toast! Was wel goed te eten, aangezien ik gelukkig die ochtend toch wat binnen had gekregen!

In The Tate waren we enorm onder de indruk van de enorme glijbanen van Carsten Holler! Deze kunstenaar vindt de glijbanen kunst, omdat, zodra je van de glijbanen af gaat je even in een weg bent van je huidige gedachten. Daarnaast zijn de glijbanen prachtig gemaakt en mooi geplaatst. Het lijkt wel een super sculptuur. Echt te gek. Nadat we daar vanaf zijn geweest hebben we twee exposities bezocht. Van David Smith (een beroemde sculptuur kunstenaar) en van Fischli & Weiss. Dit Duitse koppel maakt gebruik van allerlei media. Denk aan foto, sculptuur, films, beeldhouden, performance, enz. Echt prachtig!

Nadat we de exposities hadden bezocht, moesten we gewoon even de boekhandel van The Tate in. Zij hebben werkelijk een kunstboekhandel waarvan je gewoon gek wordt. Het is zo enorm groot en zo gaaf. Je weet gewoon niet waar je moet kijken en je wilt gewoon alles hebben! Echt niet te geloven!! Dus ik heb het anders aangepakt. Ik wilde nog heel graag een boek over Barbara Hepworth, maar een goed boek kan je heel moeilijk vinden! En daar hadden ze gewoon een boekje dat perfect was! Dus die heb ik gekocht! En een gids over the Tate. En natuurlijk nog allemaal kaarten met afbeeldingen van kunstwerken die we daar hebben gezien.

The Tate is zo groot dat ik nog veel meer wilde zien, maar helaas hadden we daar geen tijd voor, want we wilden nog naar Valezquez (in the national gallery) maar op het moment dat we daar binnen kwamen was de expositie net uitverkocht. Jammer, want valezquez is wel een kunstenaar die ik nog graag zou willen zien. Gelukkig was er nog een expositie die wel erg gaaf is! David Hockney! Wow! En daar zijn we heen geweest! Prachtig om zijn werk in het echt te zien. Dat is echt niets vergeleken de plaatjes die je krijgt te zien tijdens kunstgeschiedenis!

Na deze dag gingen we met z'n 8en uit eten bij The Pizza Hut (jaja pizza zonder kaas). Waarna we vervolgens moesten rennen om optijd de trein naar het vliegveld konden krijgen. Het was spitsuur en we moesten met de metro. Nou dat is echt niet fijn. We MOESTEN in deze metro. Dus we trokken onszelf erin en het paste net. Na 5 stations kwamen we aan bij Liverpool street en renden we om de goede trein te halen. Om 21.00 uur moesten we inchecken en het was nu al 20.00 uur voordat de trein weg reed. En we moesten nog 50 minuten met de trein. Dat werd dus rennen.

Gelukkig haalden we echt NET voor sluitingstijd de balie en konden we nog net inchecken. Gelukkig maar! Vliegtuig gehaald en om half 12 lag ik in m'n bedje!

De volgende dag hebben we rustig aan gedaan. Even de stad in, gekookt en toen gingen we uit! Naar een concert van een beroemde Ierse band. Elizabeth (klasgenoot) had ons dit getipt. Ze zei: Jullie moeten echt naar Kila! Dat is geweldig! Dus zo gezegd zo gedaan! 20 Euro entree (en ik ben al zo arm, was helemaal vergeten dat het weer tijd was om de huur te betalen... dus pap, als je straks werk hebt! Dat zou fijn zijn! ik wil best pioenen-delen hoor!!!!) maar je leeft maar een keer! Nou en het was een goede aankoop. We hebben de hele avond van 9 tot 2 gedanst! En het was super de super! De band zong in Gealic en het was prachtig! Iedereen ging los. De huisgenoot van Elizabeth was er nog samen met een vriendin en een klasgenoot van ons. Geweldig!

Zondag was ik echt kapot, maar ik heb echt het beste weekend ooit gehad!!! Nog maar twee weekenden te gaan en dan kom ik alweer thuis... zin in hoor! Ik heb vooral zin in kerst! haha... heb ik altijd wel, maar nu extra veel!!! Nou ik spreek jullie!!

Dikke kus, kip

  • 27 November 2006 - 10:54

    Stefan:

    eerste

  • 27 November 2006 - 10:59

    Stefan:

    leuk om te lezen allemaal. ga zo door :-)

  • 27 November 2006 - 11:37

    Wiets:

    heeey! ik wil ook in zon supervetgave glijbaan.. tot snel kus wiets

  • 27 November 2006 - 12:44

    Maris:

    heey nicole, ik dacht maar weer even een berichtje naar je sturen, leuk man om de verhalen te lezen, en geloof echt dat t een super weekend was!! een heel gereis zo even met het vliegtuig naar londen heen en weer:) maar geniet er nog maar even goed van en spreek je vast weer snel ergens in Nederland!! Liefs marissa

  • 27 November 2006 - 13:42

    Dakduif:

    waaah het klinkt echt ge-wel-dig!! Dikke vette kunst-overdosis! "even een dagje londen" Geniaal!
    Wel vet jammer dat je Gala in de Buren miste, was ook zeker niet verkeerd! (om maar ff zachtjes uit te drukken;-)) Maar je geniet! En dat is het belangrijkste!
    Keep the good work up!
    Hollandsche smakkerd

  • 27 November 2006 - 13:48

    Marnel:

    Haaa nicole!!!
    echt vette glijbaan joh!!:D haha,, maar vet leuk,, strakjes lekker thuis kerst vieren, kom je ook ff gedag zeggen aant klutenpad dan?? kuskus,, je buuf!!

  • 27 November 2006 - 14:27

    Dani:

    Stefan, het is je eindelijk gelukt!! :)

    Alle namen zijn voor mij abracadabra, behalve... Carsten Holler! Naja, zijn naam is eigenlijk nog steeds abra..., maar zijn kunst niet! Dat ken ik! Dat heb ik op tv gezien! :) Yeah baby!
    Londen klonk vet tof! Fijn ook dat jullie het vliegtuig hebben gehaald ;)

    Nou blijf genieten en tot over 2 1/2 week! (Het lijkt echt weken (niet 3 1/2 maar meer) geleden dat ik ook in Ierland was...)

    Dikke knuffel!

  • 27 November 2006 - 16:26

    Ilana:

    Fijn dat je zo'n geweldige tijd hebt. Dat neem je dan toch maar mooi weer even mee!

  • 27 November 2006 - 16:27

    Arjan:

    Hmm pioenen delen, met een bijl of een groot mes en dan... TSJAKKA!!! Oja fijn dat het daar ook leuk is. (dat is het hier namelijk ook).

  • 29 November 2006 - 14:32

    Martine:

    Leuke foto's! Nico heeft gelijk als hij zegt dat onze Tom ook op jou lijkt. Ik beweer altijd dat jij onwijs op je moeder lijkt en dat het dus niet zo is, maar als ik op de restaurantfoto jouw ogen zie doen die toch echt aan die van m'n Tommetje denken!! Leuk hè.
    groetjes, Martine

  • 03 December 2006 - 13:20

    Vis:

    fotoos zien er weer goed uit kip!

  • 08 December 2006 - 17:38

    Kris:

    Leuke Sinterklaas gehad kippetje?? ;-)
    Nog een week en je bent er weer! WAH! SNEL!!!!
    En vooral leuk :-)
    Geniet van je laatste week meisje! Dikke kus!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ierland, Limerick

Nicole

Ja mensen!! Daar ga ik dan! Straks voor 3.5 maand weg!! Studeren en reizen! Heerlijk! Ierland roept!

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 230
Totaal aantal bezoekers 16346

Voorgaande reizen:

07 September 2006 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: